Kymmenes osa jo menossa! Mitä enemmän osia tulee, sitä vähemmän alan uskoa, että pysyisin lupauksessani tehdä alle 15 osaa. Niitä tulee todennäköisesti enemmän, mutta eikö se ole vain hyvä juttu? ;)

Tässä osassa Eeva saa vihdoin varmuuden asialle, joka painaa hänen mieltään.

otsikko.jpg

5.jpg

Aika kului. Syksy meni menojaan ja lehdet putosivat puista. Ilma oli muuttunut kylmäksi ja kosteaksi ja vettä satoi monta päivää putkeen. Oli vain ajan kysymys, koska saataisiin ensimmäiset lumet. Ikävä kyllä mielialani heijasteli aina vuodenaikoja ja tällä hetkellä erityisen hyvin..

2.jpg

Useana aamuna voin niin pahoin, että minun piti käydä oksentamassa, joskus jopa kesken aamiaisen. En kuitenkaan tuntenut oloani muuten kipeäksi, ja pahoinvointia esiintyi vain satunnaisesti, ehkä muutamana aamuna viikossa. Lisäksi kuukautiseni olivat myöhässä.

3.jpg

Tämä kaikki epäilytti minua. Merkit olivat selvät ja olisin voinut vaikka vannoa, että olin raskaana. En tosin halunnut uskoa sitä todeksi ja toivoin kovasti, että tämä olisi jotakin muuta.

4.jpg

Eräänä aamuna päätin, että puhuisin Arille. Olimme pitäneet mykkäkoulua jo monta viikkoa, mutta olin valmis nielemään ylpeyteni ja selvittämään totuuden. Ari olisi ainoa, joka voisi varmistaa asian, sillä tiesin hänen muistavan. Ja sitä paitsi, olihan nyt kyse minun tulevaisuudestani ja sen mahdollisesta pilalle menemisestä.

Ari ei enää nykyään kulkenut bussilla. Hän oli kuulemma saanut autokortin ja kulki autolla kouluun. En siis voinut tavoittaa häntä heti aamulla. Päätin mennä hänen luokseen välitunnilla.

6.jpg

Välitunnilla Jenni halusi jutella kanssani. Olin ollut viime aikoina niin muissa maailmoissa ja pahantuulinen, etten ollut huomioinut häntä tarpeeksi. Hän oli huolissaan minusta.

"Jännittävätkö tulevat kokeet sinua noin paljon?" hän kysyi. "Et ole vieläkään kertonut, mitä bileissä tapahtui."

7.jpg

"Kaikki on ihan loistavasti sitä seikkaa lukuunottamatta, että saatan olla raskaana. Ja lapsi on Arin", sanoin töykeämmin kuin aioin. "Mutta joo, kyllä minua kokeetkin huolettavat. Eihän se niin iso juttu ole, jos on raskaana tämän ikäisenä ja vieläpä minun tilanteessani."

8.jpg

Jätin hölmistyneen Jennin toljottamaan ja kiiruhdin sisälle. Tunsin oloni kauheaksi kun puhuin hänelle tuolla lailla, mutta tilanteeni puitteissa se oli kai sallittua. Pyytäisin häneltä anteeksi myöhemmin.

9.jpg

Löysin Arin kaappien luota juttelemasta jollekin pojalle.

"Maksoitko autosi ihan itse?" poika kysyi juuri Arilta.

"En. Se oli synttärilahja vanhemmiltani", Ari kertoi, mutta vaikeni nähdessään minut.

10.jpg

Poika lähti tiehensä ja päästi minut juttelemaan Arille. En kuitenkaan ehtinyt sanoa mitään.

"Jos tulit haastamaan riitaa ja syyttämään minua pelkuriksi ja ääliöksi, turha luulo. En jaksaisi nyt kuunnella", Ari totesi. "Jos sinulla ei ole muuta asiaa, lähde suosiolla. Tai sitten minä lähden. Päätä sinä."

11.jpg

"En halua haastaa riitaa", vastasin. "En ainakaan täällä. Voidaanko tavata toisen kerroksen tyttöjen vessassa ensi välitunnilla? Tahdon puhua asiat selviksi kanssasi."

Toisen kerroksen tyttöjen vessaa käytettiin harvoin, koska jonkun huhuttiin käyttäneen siellä huumeita, eikä kukaan tahtonut koskea pesualtaisiin. Siellä pelättiin vielä olevan jämiä ruohosta. Vessassa pidettiin yleensä salaisia kokoontumisia ja tavattiin kavereita, kun haluttiin puhua rauhassa.

12.jpg

"Vai niin. No, jos minulla ei ole ensi välitunnilla mitään parempaakaan tekemistä, niin kai minä voin tulla", Ari sanoi. "Mutta vain siinä tapauksessa, ettei minulla oikeasti ole muuta."

Minä pyörittelin silmiäni. Tiesin, että Ari tulisi.

13.jpg

Seuraavalla välitunnilla menin vessaan sydän pamppaillen. Helpotuin, kun Ari odottikin minua siellä.

14.jpg

"No niin, kiitos kun tulit. Nyt selvitetään tämä juttu lopullisesti", sanoin päättäväisesti. "Tiedät kyllä mistä puhun. Väitit silloin, että me rakastelimme niissä bileissä. Onko tämä totta?"

15.jpg

Ari väänteli käsiään.

"No?"

"On se", hän sanoi lopulta.

16.jpg

Ristin käteni puuskaan. "Tiesin sen. No, mitä aiot tehdä asialle? Saatan olla raskaana ja se on sinun syytäsi."

17.jpg

"Vai minun syytäni?" Ari puuskahti. "Tietääkseni seksin harrastamiseen vaaditaan kaksi ihmistä, samoin kuin raskaaksi tulemiseen. Minä en pakottanut sinua mihinkään, sinä itse viettelit minut ja halusit rakastella siellä, vaikka minua ei kiinnostanut."

18.jpg

"Jos sinua ei olisi kiinnostanut, olisit mennyt tiehesi. Menit kuitenkin sänkyyn kanssani", ärähdin, mutta rauhoituin sitten, sillä riitely ei johtaisi mihinkään.

19.jpg

"Kuule, juttu on näin. Sinun pitää kantaa tästä vastuu siinä missä minunkin. Olemme molemmat syyllisiä. Tahdon sinun tulevan mukaan kertomaan vanhemmilleni. En aio salata tätä asiaa heiltä vaan kertoa mitä pikimmin, ja jos sinua ei näy missään, isä raivostuu sinulle ja siitä ei seuraa mitään hyvää."

20.jpg

"Oletko hullu? Isäsi tappaa minut jos saa tietää, että minä olen sen lapsen isä", Ari huudahti. "Ja niin tappavat omatkin vanhempani. Minusta sinun ei pitäisi kertoa heille."

21.jpg

Sitten Ari käveli tiehensä. Minä tuijotin tyrmistyneenä peilistä, miten hän lähti vessasta ja pamautti oven kiinni. Ari ei ollut valmis ottamaan vastuuta vaikka tunnustikin, että oli lapsen isä ja syyllinen tähän. Tämä oli kaikkein pahinta, mitä saattoi käydä. Hän jätti minut pulaan.

22.jpg

Arin mentyä en voinut enää pidätellä kyyneleitä. Itkin kaiken ulos aina bileistä lähtien tähän päivään ja mahdolliseen raskausuutiseeni. Lähtiessäni vessasta olin varma, että jos pesualtaassa vielä olikin jämiä huumeista, ne huuhtoutuivat kyllä viemäriin kyynelteni mukana.

23.jpg

Kotiin päästyäni soitin oitis Minkalle. Kerroin hänelle kaiken, jopa keskustelun vessassa Arin kanssa.

"Kuule, mene ostamaan raskaustesti", Minka sanoi. "Vain sillä saat sataprosenttisen varmuuden asiasta. Vaikka harrastittekin seksiä, et voi vielä olla varma, oletko todella raskaana. Testin avulla saat sen selville. Ehkä et olekaan ja kaikki on hyvin."

24.jpg

"Teen niin. Tahdon selvittää tämän sotkun", sanoin hiljaa. "Jos olen raskaana, pitää miettiä, miten toimia."

25.jpg

Menin heti alakertaan tehtyäni läksyt.

"Äiti, voinko käydä puolestasi kaupassa?" kysyin. "Sinulla on kädet täynnä päivällisen ja Jeremiaan kanssa nyt, kun Tuomas ja Maria ovat luokkaretkellä eikä isä ole vielä kotona."

"Tietysti, kultaseni. Olisit suureksi avuksi", äiti sanoi hymyillen. "Muista ostaa leipää. Se on loppu."

26.jpg

Parin tunnin kuluttua kun palasin lähikaupasta ruokakassit molemmissa käsissäni, näin jo kaukaa Arin, joka seisoi pihallamme. Huokaisin syvään. En juuri nyt olisi jaksanut jutella hänelle.

27.jpg

"Moi Eeva", Ari sanoi. "Hei, sori siitä mitä sanoin. Jos se on sinulle tärkeää, tulen mukaasi kertomaan uutisen vanhemmillesi."

28.jpg

En todellakaan odottanut Arin sanovan mitään sellaista.

"Tietysti se on minulle tärkeää. Mutta jos luulet, että riittää kun olet mukana kertomassa, niin voin sanoa, että se ei riitä. Tämä on isompi juttu kuin vain asiasta kertominen. Sinusta tulee nyt osa elämääni yhtä paljon kuin äidistä ja isästä, sillä isä pitää siitä huolen, että kannat kortesi kekoon raskausaikana ja sen jälkeen."

29.jpg

"Tietysti ymmärrän sen", Ari sanoi. "Kuule, tahdon antaa täyden tukeni sinulle. Olen tästä vastuussa ja tiedän sen. Tahdoin vain sanoa, että olen rinnallasi. Lapsen isänä minä tahdonkin osallistua kaikkeen auttaa parhaani mukaan."

30.jpg

"Hyvä kuulla, mutta en aio kertoa vielä tänään", sanoin. "En ole asiasta vielä täysin varma, mutta pian olen, sillä kävin ostamassa raskaustestin. Nyt autat parhaiten vain, kun menet kotiin ja valmistaudut henkisesti kohtaamaan vanhempani."

31.jpg

"No.. hei sitten vain. Nähdään koulussa", Ari sanoi perääni, kun lähdin kohti ulko-ovea.

32.jpg

Heti kun olin purkanut ruokatavarat keittiössä, syöksyin yläkertaan omaan vessaani ja tein raskaustestin. Se oli varmasti elämäni jännittävin hetki.

33.jpg

Odotin hetken ja katsoin sitten tulosta pieneltä näytöltä. Haukoin henkeäni.

"POSITIIVINEN. OLET RASKAANA :)"